Reklamní pozice premium odkaz

Jak ušetřit na propagaci vlastní firmy?

Jak ušetřit na propagaci vlastní firmy?

Ilustrační foto

Obecné poučky říkají, že do reklamy byste měli vracet nejméně deset procent vašeho zisku. Jenže v mnoha případech to není příliš reálné, případně je zisk relativně malý. A propagace přeci stojí velké peníze. Alespoň takové představy má mnoho podnikatelů. Přesto je možné na reklamní kampani ušetřit. Několik tipů se dozvíte v našem článku.

Internetová reklama

Zřejmě nejjednodušší variantou, jak začít svépomocí propagovat vlastní podnikání, je internetový marketing. Ten samozřejmě také můžeme rozlišit na sofistikovanou formu propagace, kterou můžou dělat pouze specialisté, a na její jednodušší variantu. A právě tou může být efektivní reklama Google, jejíž základní nastavení a obsluhu zvládne, při troše snahy, i úplný začátečník. Přitom platí, že ten kdo chce, může si i na tuto propagaci najmout odborníky.

Oslovení zákazníků tištěnou formou

V tomto případě stačí si pořídit levné tonery, adekvátní papír do tiskárny a tiskárnu samotnou. Pokud máte připravené reklamní sdělení, v menších počtech si můžete reklamní tiskoviny vytisknout sami. Tím ovšem váš úkol nekončí, protože budete muset letáky roznést nebo rozposlat. Roznos je určitě levnější, zejména pokud si ho zrealizujete sami.

Navíc platí, že kdybyste náhodou nevěděli, tak nabídka tonerů Epson a dalších značek je dostatečně široká. Tedy se dá ušetřit i při jejich nákupu.

Reference přirozenou cestou

Nepochybně platí, že přirozené šíření dobrých referencí na vaše služby nebo zboží skrze pozitivní zkušenosti zákazníků jsou tou nejlepší a nejlevnější variantou reklamy. Jenže je také pravda, že na začátku podnikatelské činnosti je prostě nemáte. Navíc existují odvětví, kde se bez reklamy rozhodně neobejdete, jakkoliv kvalitní práci odvádíte.

Proto by se každý, kdo podniká, měl nad možnostmi marketingu důkladně zamyslet. Je potřeba sestavit rozumný propagační plán, kterého je dobré se, alespoň po určitou dobu, držet. Když bude dostatečně dobrý, určitě přinese efekt.

 

Reklamní článek

Autor: Redakce

Autor fotografie/zdroj fotografie: Financov.cz

Štítky: pr, reklama

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách Financov.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste si měli ověřit nebo je vhodné je konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel Financov.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -Financov.cz.